En av Europas största fönsterkoncerner hotade tidigare i sommras oss med stäming för att vi kallade vår isoerade glaskant för ”supervarmpaketet”. Orsaken var ett gammalt registrerat varumärke som var liknande. Supervarm är en egenskap, som man inte kan skydda och som om man fått skydd måste vara en direkt kopiering. Vi hade inte en aning om deras registrerade varumärke förrän de påpekade det för oss.

Det är klart att Kronfönster växer uppmärksamhet i branschen. Hur kan Kronfönster växa med i genomsnitt 50% per år de senaste 7 åren? VI är ständigt satta under luppen och det är riktigt kul tycker jag. Att en av Europas största i branschen ger sig på oss, ger faktiskt ett kvitto åt mig att vi är på rätt väg. Vi börjar bli ett hot mot de stora etablerade koncernerna. Vi tar marknadsandelar varje år och då kommer sådana här synpunkter som ett brev på posten, bokstavligt talat 🙂

Vi retar helt enkelt de stora fönsterkoncernerna.

Det gör mig säker på att vi kör på den inslagna vägen: Energifönster – snabbare, bättre, billigare.

Vi har nu förlikats. Inte för att jag tyckte att de hade rätt, utan för att alla processer kostar pengar och energi. Jag vill helt enkelt att Kronfönster ska tillverka och sälja fönster och inte sitta i tvistemål. Sånt vill vi lägga bakom oss. Båda parter nöjda, allt tillbaka till ordningen igen.

VI byter namn på supervarmpaketet till isolerpaketet. Svårare än så var det inte.

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this